Happy Songkran 2014!!

Jamen sådär, då var vattenfestivalen och det thailändska nyåret avklarat!
 
Som alltid, massor av skoj med goa vänner. I år var vi ett större gäng som följde med i en kankse nybörjad tradition i min umgängeskrets. För tredje året i rad hyrde vi en pickup med förare för en heldag, med en stor tunna isvatten på flaket och blev skjutsade runt Bangkok med laddade vattenpistoler och musik. Normalt sett har vi bara haft en bil och varit ca 5-6 personer men i år blev vi 3 bilar och 14 personer som åkte i ett skräckinjagande tåg för de som ville hålla sig torra.
 
Riktigt roligt hade vi men hjälp så trötta man kan bli av att leka vattenkrig hela dagen.
Eftersom nyåret firas i dagarna fem, men de första 3 är de dagar man ska passa sig för att inte bli överöst med en hink vatten, så är dte en utmaning att ta sig till jobbet och gå på lunchtimme. Det var tur jag hade ombyte med mig till kontoret för 2 av dagarna klarade jag mig inte torr utan fick faktiskt en halv hink vatten över mig.
 
Men alla ler och skrattar lika mycket för det.
 
Så, nu sitter jag hemma i mysbyxor och väntar på att lasagnen i ugnen ska bli klar. Det har varit mycket blandad matlagning de senaste veckorna. I helgen slängde jag spontant ihop en smörgåstårta och imorse gjorde jag grönsakssoppa till frukost. Och en annan dag slängde jag ihop ett multifullkornsris med ugnsrostade grönsaker och kyckling och guacamole. Mums!
 
En annan rolig/spännande/intressant/fantastisk/underbar sak är att jag och Ake på söndag har varit tillsammans i ett år. ETT HELT ÅR! Var tog tiden vägen? Hur snabbt har det inte gått? Vi ser till att fira det med att checka in på hotell vid stranden i Hua Hin på fredag och spendera 2 nätter med riktig ledighet och bara vi 2 tillsammans!
 
Livet leker! Nu tror jag lasagnen börjar bli klar, det knorrar i magen!
 
 
Tjingeling!
 
(Och förresten, idag är det bara 50 dagar kvar till avresa mot Sverige, läääängtar!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0