Långhelg - underbart!

Vårt helgfirande blev avslappande, lyxigt och kul. Massor av god mat, ett kanonbra rum med toppenbra läge, stunder i poolen och på vägen hem - ett stopp för frukost på Santorini Park.
 
Hotellet var verkligen kanon, vi fick ett rum på 7:e våningen med havsutsikt, väldigt centralt med gångavstånd till allt vi ville och sängen var så mjuk och stor att vi ville ta med den hem när vi åkte. Poolen var bara en trappa upp på 8:e våningen med utsikt över havet och svalkande vindar. Att sitta i solen med havsluften och läsa Filter-magasinet var precis så som jag ville ha min helg.
 
Givetvis blev det en liten tur till stranden med men det var antingen för varmt eller myggigt så vi höll oss till att vandra runt på stan, äta glass och svalka oss i shoppingcenter. På väg hem sedan stannade vi till vid Santorini Park i Cha Am, ett nöjesfält inspirerad av den grekiska ön Santorini. Otroligt vackert med små gångar mellan husen så man nästan blev vilse, god mat och massor av aktiviteter. Allt från ett vattenland, till pariserhjul och utställningar. 
 
Som en snygg avslutning på vårt "nu-ska-vi-skämma-bort-oss-på-vårt-1-års-jubileeum" så svängde vi in på Big C (Som Ica eller Coop) för att köpa något att dricka men kom ut med en ny platt-TV. En Panasonic 32" fick följa med hem den sista biten av vår resa. 
 
Lustigt nog sitter jag med en A/C-förkylning idag så sista dagen på Påskhelgen ska jag vräka i mig vitlök och kamomill-te!
 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0