Vardagsskoj - Målat med akvarell

Eftersom helgen var rejält avslappnande och vi hade riktigt mysiga dagar så börjar det klia i fingarna efter att vara sådär konstnärlig igen. Så snart det finns energi över så sitter jag där vid bordet och målar, skissar och leker med färger. Jag har varit sugen länge på att spela in mitt arbete och göra en så kallad "Speed painting" video, där man snabbar upp klippet så man kan se målningen växa fram på 5-10 minuter.
 
Nu hade jag redan påbörjat målningen sedan innan och låtit den ligga och vänta på ännu en sådan dag när man kreativiteten behöver få utlopp. Och kreativitet behövdes. För att kunna rigga kameran med rätt ljus och vinkel användes både tvättstång, en bordslampa som delvis monterades isär och lite extra sladdar och snören (stativet vi har går inte att vinkla nedåt...). Men resultatet blev bra, helt klart kul att testa. 
 
Gå gärna in och kika på videon och min målning!
Resultatet visas vid 7.25 ifall ni vill hoppa till slutet :-)
 
  
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0