13 december 2010


Igår blev det shopping, söndagsröjning av lägenheten och hemlagad middag med lite tv-serier. På stan åt jag något som var, jo det var faktiskt, jääävligt gott! Nystekt pannkaka med nutella och färska jordgubbar, det var grejer det! Med en cafe mocha with ice så var det klart en tumme upp, helt rätt att fira mors födelsedag med när man inte är hemma!

Det regnade inatt, och som jag sagt förut så är det som man slår på en "på-och-av-knapp". Antingen så regnar det, eller så gör det inte det. Och med regn menas störtskur! Men det var riktigt mysigt att bara kura ihop sig längre in under täcket och få sova några timmar till!

Dessutom postade jag ett redigt paket idag, och fasen vad det sved i plånboken att skicka 4,5 kilo julklappar. Men samtidigt, så är det så värt det! Det ska komma hem i tid, vi håller tummarna! Tomten, jag har varit en snäll flicka i år och jag önskar att mina julklappar kommer fram till min familj! Om du ser detta så hoppas jag att du fixar det, tack!

Imorgon ska jag iväg till Immigrationsverket(?) och ansöka om "multiple-entry-visa" så att allt blir rätt. Ska vara på plats kl 09.30, vilket känns lite tungt. Sist jag var dit försov jag mig(men kom precis i tid). Vi får se hur det går den här gången, jag kommer dubbel och trippelkolla att jag ställt flera alarm så jag tar mig upp. Kommer troligtvis se ut som en vandrande zombie, men det löser vi nog... Hoppas jag!


Dagens paket:



Sankt lucia, det är väl mörkt i Bangkok också... kram från moster :)
Jodå, det är det allt!



Fyndigt moster, tack! En reflex kan vara bra att ha! Ned i väskan åker den!


Nu börjar lunchen ta slut, åh vad jag drömmer om den där pannkakan nu. Vilken tur att Anna delade ut pepparkakor såhär på lucia, mysstämning! Och så får man något gott att gnaga på!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0