17 december 2010

Äntligen fredag säger jag bara!

Dagen var lugnare än igår, kändes mer som vanligt. Men något var ändå annorlunda idag, för första gången sedan jag kom till Thailand så är det riktigt kallt ute. Vanligtvis har vi runt 30 grader varmt men nu måste det ha varit nere runt 20. Det känns till och med att det är kallare ute än inne på kontoret. Jösses alltså!

På kvällen taggade vi till hundra och vi var 8 st som drog vidare efter jobbet. Det blev middag på en takvåning i Din Daeng med grymt fin utsikt, en flaska whiskey att dela på och trevligt sällskap. Vi hade allt för en riktig toppenkväll förutom temperaturen, haha! Det känns lite lustigt att sitta på en takvåning i Bangkok och huttra och klaga på att det är snorkallt. Speciellt när större delen av sällskapet bestod av norrmän, svenskar och en tysk, vi borde vara vana vid lite kallare klimat än detta. Man kanske har blivit lite bortskämd den senaste tiden. Kvällen avslutades hemma hos Jan med musik, några öl och ett varmt rum, heja!


Dagens paket:



Till jul måste man vara ren, från mamma, haha, fyndigt!



Jag hade nog aldrig någonsin väntat mig att få ett par vantar, men i och för sig var det duschvantar för att skubba huden, haha! Tack mamma!

Tjingeling!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0