God Jul allihopa!

Idag såg jag tomten på stan, han såg ut att ha det ganska varmt i sin glittriga röda sammetsdräkt när han stod och tog ut pengar. Jag mötte en del tomtenissar också, små thaländska barn sprang runt i tomteluvor och dräkter. Julpyntet har nått sin peak och julmelodierna spelas överallt(du kommer inte undan!).

En del samtal blev det med familjen(tack och lov för att skype kom igång igen, bra timing där inför jul... hrm hrm) och jag har fått höra att jag inte känns så långt borta i år. Och jag kan faktiskt hålla med, med tanke på att vi pratar med varandra nästan varje dag så har det inte känts som att de många milen delat på oss. Utan vi har faktiskt haft lika bra kontakt som när jag varit hemma. Det är en lättnad att alltid ha er hos mig ändå.

Och just det, min morgon började ju faktiskt med en annorlunda frukost:



Två mackor med messmör och två med väserbottenost, och bregott! Mums, vad det var gott!
  
Sedan har jag tryckt i mig mammas hemgjorda chokladkola, pepparkakor och mjölk, en halv noblesse-ask och lite kakdeg! Jag kan också passa på att tacka alla som satt in en slant på mitt konto, det är mycket uppskattat och jag kan inte göra mer just nu än att säga hur tacksam jag är! Tack tack tack!


Vidare till dagens (sista) paket i min julkalender(som också innebär att jag har semester i 10 dagar, hehe):



God jul!



Lite läsning inför semestern är alltid uppskattat(Fabrikör Liljeroos luftskepp), och ögonskuggan från Bodyshop är skitsnygg! Tack så jättemycket!

Kvällen avslutades med julmiddag tillsammans med Anna och Stellan, Anders och Marcus. Det var mysigt, dyrt och ändå värt det. Tack för middagen i alla fall!

God jul på er allihopa, jag avslutar dagens inlägg med en favorit bara för att de är så roliga med julpyntandet här i Thailand, låt mig presentera: Santa condom!



Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0