På spåret i Chit Loms köpcenter

Nu känns det lite som att, ja, ok, nu klickar vi in tåget på spåret och börjar rulla. Det går trögt i början, men nu rör vi oss i alla fall.

Igår gjorde jag ett impulsköp.

Jag hade bestämt mig för att utforska de köpcenter jag ännu inte besökt i stan. Så jag hamnade lite varstans med gott fika, snygga kläder och olika gatumarknader. Jag hade inte tänkt köpa något, men när man går där bland alla tjusiga klänningar/byxor/kjolar/tröjor/linnen/toppar/skor/väskor/etc/etc/etc så kommer jag ju på att jag kanske skulle haft något nytt inför nyår. Pust.



Så det var bara att ge sig in i djungeln. 

Och en klänning blev det. Den bara hängde där. Nästan lyste och ville att jag skulle köpa den.

Nu har jag "den lilla svarta" hängande i garderoben inför nyår och idag blir det ännu en tur för att inhandla lite annat skoj, bara till mig själv, muahaha! Jag har börjat märka att semster för mig är när jag unnar mig något. Släpper allt annat, krav och måsten. En massage kan förändra hela inställningen, en fika med utsikt över stan kan ändra tankegångarna, en stund i parken kan vara precis det som behövdes.

Nu när jag äntligen börjat slappna av och nu ska jag ut och njuta av dagen, vi får se vad den har att erbjuda!

Tjingeling!





Kommentarer
Postat av: Ove Wallberg

Ha så skönt på semestern. Vi tänker på dig och liksom ser hur du upptäcker.

Förresten, mormor och jag ska beställa tågbiljetter från Arlanda den 19 febr, Brukar flyget från BKK met Thai air hålla tiden? Kan vara snöväder på Arlanda då, men knappast vid avgången från Bangkok.

Kram / Morfen

2010-12-28 @ 15:04:41
Postat av: Annelie

Hmmm... Jag tror inte flyget blir direkt försenat, oftast är de lite tidiga med landningen men vädret kan man aldrig lita på. Se till att ha ett par timmars marginal, det är ju sådant som att hämta väskor och diverse andra väntertider att ta hänsyn till också. Det går nog kanon, men mitt förslag är att hellre ha några extra timmars marginal så kan man ju alltid ta en go fika medan man väntar! :)



Kram/Annelie

2010-12-28 @ 20:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0