Dagdrömmar under lunchtimmen

Livet är lugnt. Det rullar. Det händer saker. Då och då.

Semesterveckor i Sverige gör det inte till någon upptagen dag på jobbet. Idag vek jag två tjugolappar till två skjortor. Jag har läst lite bloggar, nyheter osv. Någon hade vunnit 185 miljoner euro, ca 1,7 miljarder kronor. Snacket gick, vad skulle man göra?

Alla endades om att man slutar jobba och ägnar sig åt en eller flera hobbies på heltid. Projekt och livsdrömmar skulle uppfyllas. Många skulle resa, ge bort pengar till familj, vänner eller till något välgörade ändamål. En riktig fest skulle det bli, firande under flera veckor med nära och kära.

Hur mycket skulle man förändras? Skulle man bli till en bättre person, om man har möjligheterna till att göra det man vill i livet? Hur skulle människor i din närhet bete sig, skulle de förändras? Hur de behandlar dig?

Var börjar man? I vilken ände börjar man skapa sig ett nytt liv? Eller lever man kanske bara på som vanligt?

En av mina största frågor i det läget är snarare
Skulle jag någonsin bosätta mig, eller konstant resa till nya platser?

Familjens drömmar är givet prioriterat, men det finns mycket kvar efter det. Vad är steg två? Hur många nya drömmar kan man uppfylla egentligen?

Oops, nu är klockan nästan 13.00, det är dags att se arbetsam ut igen.

Vi hörs, tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0