16 dagar av semester

Ja, det unnade jag mig, och inte nog med det. Det var hemma i Sverige.
Jag skulle vilja sammanfatta min semester med ett enda ord.

Fika.

Jag har fikat minst två gånger om dagen. Med eller utan familjemedlemmar(mestadels med). Det har varit kakor, muffins, mackor med massor av olika sorters pålägg, allt från ost och marmelad till salami och tzatsiki. Så mycket godsaker man ska hinna proppa i sig så man klarar sig, det dröjer till nästa gång.

Men Mums vad gott det var.

Men det var väl behövda två veckor av mys, kramar, kamrater, film, djur och skratt. Jag har verkligen vilat ut och nu kommer jag tillbaka till Thailand med ny energi. (Gissa vad jag gjorde först efter att ha duschat och packat upp väskan?! Kanske fika, hehe.....)

Det är många vanesaker man återgår till nu. Man slänger inte papperet i toaletten, man dricker inte kranvatten, man tänker i bath istället för kronor(dessutom känner man sig ganska rik med en hel orörd månadslön, muahaha), man åker bil istället för att köra den, man går på stora gallerior istället för Ica Nära och Statoil, man använder sandaler istället för stängda skor, man sopar undan istället för att dammsuga, man slår igång sin aircondition när man kommer hem och man ser till att ha både solbrillor och paraply när man går ut.

Det är lustigt, så många detaljer som skiljer sig. Från Sverige till Thailand, hemma, och hemma. 

Här kommer några godbitar från mina semesterdagar.



Man vet aldrig vad som dyker upp bland den friska luften och all grönska :)



Eller bland alla täcken och kuddar...



Man hann med en runda för studentgratulerande(Grattis Tim)...



Och världens bästa lillebror har både fyllt 16 och avslutat sina år på grundskolan!
(Lilla)Storasyster är stolt!




Och semestern avslutades med att baka muffins, så kan vi fika här i Bangkok också!

Tack för många underbara dagar därhemma, familjen är värd sin vikt i guld!

Imorgon är man tillbaka på jobbet och jag gissar att det hänt en hel del, ska bli så spännande!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Härligt med ett inlägg när du kommit fram så vi vet att allt är okej. Våra fina bebisar är oxå med ju hihi :)

Nu ser vi fram emot fler så vi kan få vara delaktiga i ditt liv på andra sidan jorden igen :D



Många kramisar...

2011-06-20 @ 22:07:57
URL: http://annsofielina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0