Man skulle kunna säga att regnperioden har börjat

 
Ja, regnperioden är här.
Ett säkert tecken: Ca 10 paraplyn på tork i entrén till kontoret.
Det är riktiga åskväder som drar in över Bangkok dagligen nu. Ni vet, de som gör att fönstren ser ut som inifrån ett vattenfall eller en biltvätt, och med åska som får fönstren att skallra och med blixtar som får dig att studsa i stolen. Men det är så mysigt, jag älskar det! Som jag har saknat regnet!
 
Min underbara pojkvän har i och med regnperioden mindre jobb (det är underligt, thailändarna stannar landet lite när det regnar) så jag hjälpte honom med att förnya sin "profil" där han har samlat massor av bilder från olika jobb och tävlingar och sedan göra ett visitkort. Han tryckte upp dem idag och tycker det känns bra, nu ska han ut och ragga dansskolor med ett lite proffsigare utseende (hoppas jag)!
 
Sedan vill jag ju passa på att gratulera min kusin Benjamin som tagit studenten, all lycka till dig! (Lillebor fyller 18 och äldsta kusinen tar studenten, vad hände där? När blev vi så gamla?)
 
Nu säger vi god natt och gör oss redo för fredag och den kommande helgen!
Ciao ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0