Oplanerade dagar är de bästa

Dagen började först på eftermiddagen. Vid 3-snåret lämnade vi lägenheten vid Asoke och rörde oss mot Ratchathewi för att kolla in en dansstudio (där min pojkvän står på huvudet igen) och käka frukost. Isaan-mat och lite slitna sidor av Bangkok är inspirerande ibland och några bilder har blivit början på en samling av gatubilder från staden (Får bli ett temainlägg senare).
 
Sedan åkte vi vidare för att Ake skulle söka jobb på ännu en dansskola på ett ställe jag inte vet eller kommer ihåg hur man uttalar. Han fick dansa, prata med chefen och lämna sitt (nya) visitkort och de vill gärna ha honom på plats igen redan imorgon. (Glädjeskutt!)
 
Efter det visste vi inte riktigt vad vi skulle göra, jag fick en impuls och bestämde att vi åker till en park, sedan fick Ake bestämma vilken. Det blev Santichai Prakan Park bredvid floden i närheten av Khao San Road. Väl där blev vi överraskade av både en mat-marknad, en riktigt regnskur och en underbar skymning vid floden.
 
Måste säga att de oplanerade dagarna har så mycket mer att ge än de som följer ett schema, en sådan känsla av frihet har jag inte känt på länge, det var en riktigt bra dag idag!
 
Notera att mannen till höger är ett riktigt ljushuvud!! Höhö!
 

Funderar på om jag inte ska planera något imorgon heller utan bara se vad dagen har att ge. Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0