En spännande vecka

Ja, sådär mycket vatten på Asok har jag aldrig varit med om som det var i torsdags..
Nog för att jag varit med om att det regnat, och då mycket, men inte så att vattnet inte hunnit rinna undan på det här viset. Tur har jag som har min riddare i skinande rustning som skjutsar mig till jobbet på moppen! Tack och lov så var allt vatten borta mot kvällen redan.
 

Så efter att ha jobbat hårt hela veckan så blev det slutligen dags för vårt team att flytta till vår nya lokal 2 våningar ned i samma kontorsbyggnad. Och så fint det blir! Bilder kommer senare när vi fått dekorera och bo in oss lite. Så för att koppla bort allt som veckan fört med sig så finns det inge bättre sätt än att, ja, just det... shoppa! En tur till Mega Bangna och några bath mindre i plånboken kommer vi hem mätta och lyckliga. Stoppade allt i mig lite köttbullar och mumsade på en rabarberpaj, nom nom nom!
 

Så, vad är då sedan inte ett bättre slut på en lång dag än att planera inför den kommande semestern?!
Mor och far anländer ju om inte mindre än 19 dagar och det känns skönt att ha allt klart, både planer på vad vi ska göra, äta och bo. Så vi tog och bokade upp hotell för mig och Ake i Hua Hin också. Med en lite mindre budget än päronen så bestämde vi att vi slår till på ett mindre hotell och standard den första veckan för att sedan avsluta semestertrippen med riktig lyx i 2 dagar!
 
Så huuuuur lyxigt undrar ni? Jo, såhär lyxigt menar jag: Lyxstatus - Egen jacuzzi på balkongen!
 
 
Måste erkänna att trots att jag tycker om att vara spontan och impulsiv så bor det en planerare i mig som tycker det är så härligt att ha allt bokat och klart! Nu har vi allt något att se fram emot! Kan knappt vänta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0