Helgnöjen

Efter en vecka av förkylning kombinerat med för mycket arbete och olika typer av helgnöjen så kan man säga att jag är lite...  trött. Idag var noga första dagen på länge som jag verkligen slappnat av. Med en ny tjej som ska läras upp på jobbet är det inte lätt att göra sitt eget dagliga arbete på samma gång. Att man dessutom varit så förkyld att man i stort sett tappat rösten hjälpte ju inte att hänga med på jobbet. Jag har druckit så mycket te med honung att honungsburken nästan är slut.
 
Hur som haver så får man ju hålla humöret upp och hitta på grejer (ibland så ignorerar man kanske faktumet att man är sjuk helt enkelt), bland annat gå på breakdancetävling och åka och bowla med företaget. Eller kura ihop sig med en bok eller tidning i en soffa på ett café.
 
 
Tiden går fort och snart så kommer mor och far på besök, hotell för dem är redan bokat. Nu är det bara ett rum för mig och Ake kvar. Vi har inte bestämt oss än för vilket hotell ännu men kul ska det bli. Bara att boka upp ett bra hotell för ett bra pris till mor och far har varit roligt!
Första stoppet i Bangkok så kommer de få bo bara 5 min från mig på ett rätt litet men lyxigt hotell. Vi var förbi och kollade på rummen idag och de var verkligen jättefina.  
 
 
Därefter när det är dags att röra sig vidare åker vi ned till Hua Hin, jag lyckades pricka in ett så kallat blixterbjudande på Agoda med 70% rabatt så ett kanonrum kommer det bli för dem med bara 5 min till stranden eller shoppingcentret.
 
 
Vi får se om jag och Ake får bo lika tjusigt som mor och far men där i krokarna kommer det nog bli. Längtar minst sagt efter lite semester nu efter en hektisk höst som fortfarande håller i sig.

Så för att suga i sig helgens sista minuter tar jag och slår igång ett avsnitt av The Big Bang Theory och äter lite mandariner. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0