Helger är det bästa som finns

Det där när spänningen från veckan släpper och man pyser ihop till en liten hög i soffan och samlar energi för allt sånt man vill hinna med. Som vanligt handlar det mesta om mat. Förra helgen lagade jag fisk i ugn med vitlök, honung och timjan - vilket resulterade i en Ake som gnyende klagar hur mätt han är men ändå inte kunde sluta äta. Det blev inga rester den dagen.
 
Mellan alla fikapauser, frukostar, luncher, middagar, mellanmål etc så har det varit jobb, shopping, mys i parken, massage, lite mer shopping och lite mer jobb.
 
Och allt rullar fint som vanligt (förutom att jag har ont i höften och ryggen efter att jag fastnade med foten i en mötande moppe när vi var på väg hemidag, även vi på en moppe, och det liksom sa klick i ryggslutet - förhoppningsvis löser det sig imorgon då vi bokat upp 3 timmar massage). Livet leker. Många sköna dagar och jag önskar man hade mer tid och energi att utforska och upptäcka.
 
Den här stan kommer aldrig sluta ha något nytt att erbjuda!
 
Idag gick vi på bonde-marknanden inte långt hemifrån där det såldes massor av hantverk, hemgjorda hudkrämer/duschkrämer och andra sorters krämer och ekologisk mat. Köpte lite spännande produkter och provsmakade massor av mat som såldes till riktigt bra priser.
 
Därefter blev det en stund på café Mr Jones som serverade grymma milkshakes och den största biten morotskaka jag någonsin ätit. Vi kröp uppför en lite trappa och kom till ovanvåningen där jag tror det inte var mer än 1,5 meter till taket och mysiga kuddhörnor där man kunde fika i lugn och ro.
 
Helger är helt klart det bästa som finns - det är då man har stunderna när man kan göra det man vill och överraskas av hur underbart livet kan vara!
 
Och som vanligt ligger min käraste och snusar så sött bredvid mig när jag tar över datorn efter en lång dag och efter att han sagt att han "bara ska stänga ögonen en stund". Tror jag säger godnatt med här strax! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0