Förkyld, men det rullar!

Jao, med flytten av kontoret fick jag en present på köpet. En redig förkylning. I söndags var jag på bio med Mackan och Jocke, såg The Deeeeeeeviiil(som måste uttalas med raspig läskig röst). För samma peng man går på bio i det långa landet i norr, så får man i BKK en megastor fåtölj som man kan luta ned och med fotstöd, kudde och täcke. Asgoda pocorn också. Men biosalongen var alldeles för kall och jag kände redan efteråt hur det tagit hårt att andas in den kalla luften, min hals var alldeles rosslig.

Hela veckan har det blivit värre, men jag har ingen feber och då anser jag själv att jag pallar att jobba. Så länge jag inte snörvlar i kundernas öron är det ju rätt lugnt. Det börjar flyta på bra nu när jag får börja som fotosupport, rutinerna kommer sakta men säkert. Är väldigt roligt att få börja komma i kontakt med Anna på fotoavdelningen också, härligt med tjejer ändå bland alla grabbar.

Igår blev det nästan en timme övertid på jobbet med saker som måste skickas till kunder och eventuella fel och klagomål skulle registreras. Hela tiden fick jag den hjälp jag behövde och jag känner mig riktigt trygg med mina kollegor. Det är värt mycket.

Efter jobbet igår köpte jag och Marcus med oss käk och pallrade upp oss i soffan med mysbyxor och hela kittet. Han hade lovat mig att jag skulle få se de senaste avsnitten av The Big Bang Theory. Det var guld värt! Fasen alltså vad jag har saknat alla tv-serier jag följt medan jag var hemma i Sverige. Men nu är jag uppdaterad på den fronten och det slank in både 2 And A Half Men och How I Met Your Mother innan kvällen var slut. Underbart! Den tackar vi för! 

Vi hörs nån annan dag! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0