Helg!

Lördag morgon. Få ord klingar så bra. Början på helgen. Man har fått sova ut, men vad ska man göra?

För mig blev det enkelt. Efter att ha plockat på mig en yoghurt och myst ned mig i sängen med lite tv ringde plötsligt telefonen. Ida. Vill du hänga med på bio om två timmar? Självklart!

Legend of the guardians blev det, mysigt med lite animerat/tecknat som man vet slutar lyckligt! Riktigt bra gjort var det också och ugglorna var såå grymt söta!

Efter det blev det en snabb lunch med nudlar, grönsaker och kyckling. Sedan bar det av hemåt, jag hängde med upp till Per och Ida och lyckades låna ett gäng böcker. Med lite Idol på tv:n känns det nästan som hemma.

Ikväll går vi nog ut ett gäng och käkar, det finns så mycket att välja på här. Så mycket att upptäcka. Men även om det finns ny saker att prova finns det också en del att komma tillbaka till.

Igår kväll gick vi, enligt en ny tradition, ut till ett ställe på Sukhumvit Soi 8, Stable Lodge. En dansk/svensk-ägd restaurang med grymt god mat. Riktigt hemlagat, äkta. Det går att få allt från köttbullar till Smörrebröd. Jag var inte så hungrig igår efter jobbet, så för min del blev det en kall potatissallad med rostbiff. Det bokstavligt talat smälte i munnen.

Vi hörs igen senare! Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Vi saknar dig hur mycket som helst när vi läser din blogg. Samtidigt som vi är väldigt glada för din skull. Så kul att du har träffat så många nya människor & får se & uppleva så mycket.



Många kramisar...

2010-10-09 @ 23:32:57
URL: http://annsofielina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0