Jösses vad veckorna går fort!

På torsdag har jag varit här i två månader. Hur sjutton...? Jösses vad veckorna går fort!

Det var en relativt händelselös vecka. Man jobbar och står i som vanligt och sedan kommer helgen med allt vad det innebär. På lördagen så var det Mackans födelsedag som firades med pompa och ståt. Italienskt för hela slanten och sedan drog vidare till en thailbar. Kvällen var lyckad och vi hade riktigt roligt.

Egentligen hade jag tänkt shoppa lite i helgen(samtidigt som jag tänkt spara pengar till en dator, men det är en annan historia). Men nu blev det snarare en typisk mellanhelg med fika, läsning och tv. Skönt, det behövs mer än man tror. Det här med heltidsarbete har jag inte blivit något riktigt beundrare av, men det fungerar. Vi slänger i en skopa fritid och resor till nästa månad så blir det kanske ordning på livet. Och hur kan man vara så trött efter jobbet när man bara sitter på ändan hela dan?

Nej, nu får vi allt ta och göra en lista. Det här är sådant som ska göras:
- Ta en tur till Hua Hin en lugn helg
- Köpa nya byxor(helst långbyxor)
- Utforska nya shoppingcenter i stan
- Försöka hitta på nåt annat till frukost än äggröra eller yoghurt
- Kolla upp datorer
- Lära mig fler thailändska ord
- Läsa mer nyheter, jag ligger så efter när jag inte har någon dator..
- Fler promenader så jag kan bara vara och slappna av som jag gjorde förut.
- Försöka att inte tappa mobilen i golvet igen(den mår inte så bra sen jag gjorde det sist)

Nu får vi se hur det gått med den här listan nästa månad. Jag har troligtvis glömt den om fem minuter.

Nu är det snart slut på lunchen och jag återgår till mitt. Vi hörs.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Taaack vännen :) Lovar att berätta mer när vi har tid att skriva lite på fejjan. Tänker ofta på dig & hoppas att du fortfarande har det lika bra som innan & ännu bättre om det går. Många kramisar till dig med...

2010-11-04 @ 20:37:53
URL: http://annsofielina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0