In BKK

Mjahapp, då var man här.
Resan var lång, krånglig och händelserik. För det första fick jag stå en timme i check-in-kön för att få veta att de inte släpper in mig utan retur- eller vidarebiljett eller visum. Jag ringde i panik till chefen i BKK som hjälpte mig ordna allt. Efter att ha pratat med surisarna bakom disken behövde de min vidarebiljett utskriven. Dock finns ingen skrivare för oss resande tillgänglig. När det är typ 10 min kvar av incheckningstiden skäller jag ut dem eftersom ingen hjälper mig och tillslut kommer en man och tar mig in där de jobbar och hittar en skrivare i sista sekund.
Suck!
Resten gick rätt bra. Bra mat på flyget, men det var långt med 10 timmar. Bra resesällskap. Väl framme i Bangkok gick det lättare men ändå lite krångligt. Jag fick inte checka in på hotellet förrän fem timmar senare när rummen städats. Så det blev en tur på stan, lite kaffe och aircondition tills jag fick komma tillbaka.
Rummet var jättefint, med den största säng jag sett. Det har aldrig varit så skönt med en sval dusch och ombyte av kläder.
Sedan fick jag träffa chefen, kollegorna och prova på lite på jobbet. Kolla in systemet, mail osv. Gick förhållandevis bra med sömnbrist, förkylning och jetlag.
Inatt sov jag i 14 timmar. Välbehövligt! Nu är jag tillabaka på jobbet, det är rätt lugnt så de andra har tid att hjälpa mig att snappa upp det nödvändiga för att komma vidare. Bilder kommer senare.
Jag har bokat tid med en tjej som heter Jenny, hon ska hjälpa mig hitta en lägenhet i helgen. Wohoo, spännande!
Helgen kommer bestå av vila, shopping och en hel del cafébesök.
Uppdateringar kommer :)



Me on my way to Arlanda.




Arlanda was hard on me.



Taking a break on True coffee for some writing and waiting for the room.



In BKK, road near MBK.



In the office. It's like an ocean of computers and funny thaipeople.



The hotelroom, kingsizebed for sure!



The officebuilding. Hihi, I work there!



Entrence to the office.



A quick sketch on the roomlayout for my apartment. Got the key today!


Ciao!

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Åhh så kul med uppdatering :) Skönt o höra att allt gick bra till slut & att du kom fram.

Ska bli spännande att se bilder från lägenheten senare :)



Lova hälsar & tackar för armband & halsband.



Många stora varma kramar från oss:)

2010-09-05 @ 13:34:52
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: Ove Wallberg

Blev lite orolig när vi fick höra om krånglet.

Nu: Kul, grattis och kram från mormor och mej!

2010-09-05 @ 15:02:21
Postat av: jennifer

Här är en blogg jag kommer följa slaviskt!!! :D Så sjukt COOLT!!! jäser med magen stolt

Ha de bra! Kraam

2010-09-05 @ 15:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0