Laddar för lite semester

Ännu en arbetsvecka avklarad. Nu har jag varit här i tre veckor och det känns fortfarande lika rätt. Dagarna flyter på som de ska, dock med små gupp i vägen. Har inte fått kabel-tv ännu, var en vecka sedan jag betalade och har världens abstinens efter musik, film och tv-serier! De har fortfarande inte lyckats fixa det. Får se när det blir av, om det blir av över huvud taget...

Igår var Per sjuk så vi var en man kort på kontoret. Man kände definitivt av skillnaden, men allt gick bra och vi överlevde dagen. Efteråt hängde jag med Marcus och Somsak och käkade middag. Kvällen blev väldigt trevlig och jag fick lite klarhet i vem som är vem av thailändarna på kontoret efter att ha gått igenom en hel del typiska uttryck, utseenden och klädstilar. Upptäckte att Marcus är en jäkel på att härma människor vilket var grymt underhållande. Haha!

Under lunchen idag blev det multi-tasking med chat, bloggande och samtal innan helgen. Niclas berättade om hur praktikveckan på Statoil har varit, det jag fick veta var att det var extrapris på kanelbullar. Han är rolig han.

En uppdatering behövs innan jag drar till Singapore.
Alla papper är klara inför resan. Hotell och flyg är bokade och pengar växlas senare. Ska bli riktigt skönt med lite semesterdagar. Bara att sitta på ett café eller ta en promenad på Orchad Rd ska bli så himla kul. Så länge alla papper löser sig är jag lugn. Resan är för övrigt mellan söndag morgon och tisdag kväll.

Fick ett helt underbart brev från mormor och morfar idag. Med lite pyssel, snirklig handsstil och ett flygfoto på Gnarp på 1970-talet. Det är lika kul varje gång att få brev. Den här karamellen ska jag suga på länge!
Dessutom vill jag tacka för slantarna som skramlat in på kontot. En liten summa med meddelande "kastrull" hade kommit in och jag kunde nästan genast gissa vilka de var. Haha!

Men sedan hade det kommit in ännu en summa med meddelandet "finatekoppar" och där fick jag allt snoka lite efter vem den givmilda personen var. Jag tackar och bockar för Moster Annapanna som tänker på mig därhemma och ser till att jag har något att hälla upp mitt te i. Det ska med all säkerhet införskaffas i helgen!

Eftersom jag ännu inte äger någon dator är det svårt att lägga in bilder så ni får som sagt nöja er med text än så länge! Men jag har flitigt tagit bilder och det kommer troligtvis ett långt bildinlägg vid ett senare tillfälle. Tålamod mina vänner!

Vi hörs till veckan!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hoppas Singapore blir trevligt! Ser fram emot bilder =)

2010-09-26 @ 13:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0