Lägenhet, woop woop!

Oj oj oj!

Jag har en lägenhet. Jag. Har. En. Lägenhet. I. Bangkok.
Skrev på kontraktet under söndagen(efter att ha haft en låååång kväll med kollegor och vänner på Khao San Road). Betalade första hyran och fick nycklarna i handen. Wow. Vilken känsla. Idag klev jag upp klockan nio, och åt faktiskt frukost på hotellet. Har inte provat den tidigare, hann aldrig med eftersom jag sov som en stock de första dagarna. Men idag hanns det med. Fick lite äggröra, våfflor, färsk frukt och rostat bröd. Dock gav brödrosten mig en upplevelse. Efter att ha väntat på att brödets skulle rostas alltför länge slungar brödrosten iväg min macka typ en meter upp i luften och sedan ned på golvet. Bakom mig står en asiatisk kvinna och skrattar hysteriskt åt mitt förvånade uttryck och mackan på golvet. Jag kan inte låta bli att skratta jag med.

Efter frukost och en dusch tog jag en taxi till lägenheten med min stora resväska. Hann med att plocka upp alla kläder in i garderoben, ta lite bilder som ni ser nedan, måla tånaglarna och slappa lite innan jag drog iväg mot tunnelbanan. Väl där mötte jag Per och frågade om det var ok om jag snodde hans tjej nån förmiddag för lite shopping till lägenheten, det var lugnt! Tjohoo, då kanske jag får lite sällskap av Ida när det ska inhandlas prylar! Toppen med ett par extra händer och mysigt tjejsnack!

Nu är jag på jobbet, med ny energi och fräscha ögon hänger man med lite bättre. Börjar bli kul när man fattar och barriären mellan mig och kollegorna är riven. Så himla trevliga människor, ska bli kul att börja lära känna de härliga thailändarna på kontoret också. Men det finns tid till det senare. Nu är lunchen snart slut och jag ska ringa mitt första samtal till en kund! Woop woop!




Sovrum




Sovrum - Garderob och korridor till badrum




Badrum




Badrum




Skrivbord - stora rummet




Soffa - stora rummet




Matplats - Stora rummet




Koket




Koket




Utsikt fran balkongen mot innergarden med pool och parkering


That's all for now people! Ciao!


Kommentarer
Postat av: Ove Wallberg

Mormor ar helnojd med lagenheten.

Fia gar pa och gnaller med bebben.

Allt bra

Kram

Mormor o

Morfar

2010-09-06 @ 19:10:32
Postat av: AnnSofie

Ser inte så tokigt ut de vännen ;)

2010-09-06 @ 19:44:03
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: Frida Ahlbom

Hej! Glömde önska lycka till med nya jobbet när jag såg dig sist. Natalie skvallrade! Så roligt! Grattis Grattis!

2010-09-06 @ 20:28:40
Postat av: Alex

Åh, pool på innergården, när kan jag flytta in? :D Hoppas allt går bra vännen /Alex

2010-09-07 @ 15:32:12
Postat av: Jennifer

ser ju ganska trivsamt ut..men bara ganska ;)(MKT!)

2010-09-07 @ 18:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0