Helg, och diverse

Så blev det helg, lördagen kan jag inte påstå att jag var helt och hållet frisk, var på stan en sväng och var dödstrött när jag kom hem.

Jag åkte faktiskt till CenterWorld för en fika och för att kika på lite kläder. Tur hade jag, det var något slags jippo och en typ av mellandagsrea som pågick. De hade en uppblåsbar pool med trampbåtar i och ett jättebollhav där den fyra våningar höga julgranen stått innan. Barnen var som tokiga!



Jag shoppade loss, hittade en affär som passade mig som handsken. Tänk er H&M fast med bara det bästa och det gånger fem. Jag hittade nästan inte ut ur butiken... Provade tröjor så jag blev svettig och insåg att jag kanske skulle provat byxor också, men sköt på det till en annan gång. Jag lämnade Forever XXI med ett leende och två nya tröjor(som dessutom inte var svart eller grå, duktigt Annelie). Köpte några örhängen också innan jag åkte hem och var helnöjd.

* * *

En lugn söndagsmorgon, efter frukost satte jag mig vid poolen med datorn för att lapa lite sol. Galet skönt den första halvtimmen, sedan blev det lite väl varmt och jag flyttade till skuggan. Skrev klart texten till Hudiknytt som ska in under veckan, svarade på en intervju och funderade på bilder till dem båda. Det får lösa sig senare.

Efter ett morgonsamtal hemåt så åkte jag mot stan. Väl där blev jag förvånad. Jösses, vad det myllrade av rödskjortor i Chit Lom. Och givetvis, poliser. Jag visste att de skulle samlas idag men inte att de skulle dit.





 Bangkok Post skriver:

"The red-shirts, led by caravan of motorcycles, slowing move to Ratchaprasong intersection, the venue for their mass gathering to do activities in remembrance of the colleagues killed in the violent crackdown at the intersection in May."

Så det var en relativt lugn samling idag och det festades på längs gatan.

Själv tog jag mig in för shopping, ett par nya byxor inhandlades och det blev helt klart en fika på det!



Den såg inte så pjåkig ut, va?!

Det var den inte heller, en riktig smaskig chokladbrownie är man värd när man faktiskt hittat byxor.
Så efter helgens handlande blev det ett par byxor, två par tröjor och tre par örhängen. Det är trevligt med lön på kontot! Får väl ta och visa upp lite av det också:



Ny tröja, nya byxor, ny sjal(sedan tidigare) och nya örhängen. Trevligt trevligt! Känns bra att ha lite mer garderob inför jobbet, det har varit en aning snävt med antal plagg så nu börjar jag slappna av lite.

Nu ska jag bättra på nagellacket och kika på lite film innan jag ger mig ut för jakt på middag. Jobb imorgon!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Ove Wallberg

Fränt, på torsdag är det bara fjorton dar till vi får komma och kolla på både tröjor, byxor o allt annat. Mormor stökar i kväll (provmjölkning)

Kram

Moffen

2011-01-09 @ 17:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0