Så tog semestern slut, och det nya året började!

Ett par dagar åkte jag ändå från stan. Att få andas in havet, dricka en kaffe vid stranden och ta lite massage var väl behövligt. Anthony och Princess tar som vanligt väl hand om mig när jag kommer. Glada att se mig och ivriga att hitta på något.

Jag hade redan under morgonen drömt om en "cottonfish with green mango salad" och det unnade jag mig på kvällen, jag passade till och med på att ta en efterrätt och blev serverad detta:



Haha, Apple crumble with vanilla ice cream and chocolatesauce. Smile!

Dagen efter börjades med massage, min nacke, mina axlar och mina ben var helt slut och det är galet skönt efteråt när musklerna är helt mjuka och man känner hur man kan röra sig igen. Efter det var jag medbjuden på filippinsk BBQ, massor av mat och trevligt sällskap. De övertalade mig att stanna en natt till, för att ha ett tidigt nyårsfirande. Och så blev det, lite whiskey, lite kareoke(alla filippiner kan sjunga, bra också) och en hel del roligt pratande om allt mellan himmel och jord.







Så kom då den sista dagen på året. Jag tog mig efter frukost och avsked till Hua Hin för att spana lite inför nästa månad då mormor och morfar kommer på besök. Jag har så många tips att ge dem när de kommer hit att jag nästan måste börja skriva ned dem för att komma ihåg allt.

Vid femtiden kom jag åter hem till Bangkok. På vägen upp till skytrain-stationen snubblar jag i trappen och slår båda mina knän i kanten. Var längesedan jag svor så mycket, jag tog mig upp och upptäckte att givetvis så gick även en av mina skor sönder. Så istället för att åka hemåt bar det av mot MBK för att gå på jakt efter skor, tänkte att jag kunde köpa ett par till kvällen också.

Anna smsade för att höra om jag skulle med på nyårsmiddagen kl 8. Jag kunde inte låta bli och svarade att jag var på. Så efter en snabb shoppingtur var jag äntligen på väg hem med två nya par skor, ett par på fötterna och ett annat i väskan. Jag tackade gudarna för att jag visste vad jag skulle ha på mig när jag kom hem.

Så med en och en halv timme hann jag med att ta en dusch, sminkning, fixa håret, måla naglarna (givetvis tappade jag penseln med nagellack på klänningen med lyckades rätt bra med att få bort det värsta, jag svor lite till så kändes det bättre) och klä mig med alla tillbehör. Jag var glad att klänningen räckte över mina blåslagna knän när jag lämnade lägenheten.

Jag och Anders delade taxi och mötte upp med Marcus, Anna och Stellan för en brakmiddag på Nest. Till förrätt serverades det ostron, det var inget fel på smaken, men de var lite för stora och krångliga för mig att äta. Jag är stolt över att jag gjorde ett försök i alla fall. Haha! Till huvudrätt serverades en grymt god oxfilé och till efterrätt en vanilj och persiko(?)-panacotta. Hur gott som helst, det var duktiga kockar ikväll!

Mellan tio och elva skramlade till och helt plötsligt var det smockfullt med folk. Som tur var behöll vi vårt bord hela kvällen och jag kunde vila mina knän när det behövdes(efter tolvslaget gick en av mina klackar sönder också och det gjorde inte riktigt saken bättre). Men med grymt sällskap, toppenmusik och en del alkohol så blev kvällen riktigt lyckad!



Anna tog några toppenbilder, dock har jag inte fått se dem ännu och hoppas de kommer in på facebook senare, ni får nöja er med en suddig bild på vår grymma trummis medan han spelar sålänge. Jag få tacka sällskapet för en galet bra kväll, det var kul att inviga det nya året tillsammans!

*  *  * 

Så blev det den sista helgen på semestern. Med mina knän går jag inte långt, jag kunde under lördagen inte lita på att mitt vänstra ben skulle hålla mig uppe om jag stödjer på det. Men under söndagen gick det bättre och jag tog mig hela vägen till Carrefour för att handla. Planerar jag in så få trappor som möjligt så går det bra.

Tack och lov för min hög av tidningar, filmer och för mitt internet här hemma. Nu ska jag ge mig in i mysläge för att avnjuta min sista semesterdag, muahaha!

Och passa på att önska min underbara vän hemma i Sverige en fantastisk födelsedag! Skäm bort dig själv idag AnnSofie, jag hoppas du får en toppendag! :)

Tjingeling sålänge!

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Tack vännen! Vi saknar dig här hemma. Nedräkning till sommaren har börjat här. Nu är vi iallafall på rätt sida året :)

2011-01-02 @ 19:59:43
URL: http://annsofielina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0