Sjukling, usch och fy!

Igår kunde jag inte prata över huvud taget. Jag fick ta i från tårna om jag skulle försöka och skrattade jag åt något var det ju inte särskilt bekvämt. Mackan och Per kom förbi eftersom jag bett dem ta hand om mitt pass som skulle till Suthida. De fick sig ett gott skratt.

Att äta var inte det lättaste heller, men efter en liter vatten och en yoghurt gav jag mig ut för att köpa honung och citroner. Lite mer skramlade ned i korgen också och jag kom hem med tre nya nagellack(3 st för 50 bath dvs 12 kr, hehe) och en del mat.

På kvällen tog jag mig ut till Pizza Company, och vilken lättnad det var att de visste vad jag ville ha. Egentligen tycker jag inte riktigt om att hålla mig till samma hela tiden, men idag var det en lättnad att de visste eftersom jag själv inte kunde säga det.

Kvällen ängnades till projekt naglar. En lagom syssla för någon som inte orkar göra annat än att sitta framför datorn eller ligga i sängen med en film. Jag provade mina nya lack efter en video jag sett om hur man gör leopardmönstrade naglar. Rätt coolt om du frågar mig.

Resultatet:



Idag när jag vaknade trodde jag först att jag var frisk. Jag låg en stund och kände efter, tänkte att jag kanske skulle kunna gå till jobbet ändå. Men så tog jag sats och provade rösten, och skrattade rakt ut. Herregud, jag lät ju som en tonårsgrabb. Och efter skrattattacken fick jag en underlig tryckande huvudvärk som fortfarande inte gett med sig. Mummel gruff.

Så blev det med den lediga dagen och idag var det tänkt att jag sjulle jobba halvdag. Finns massor av roliga planer för helgen men vet inte om jag vågar hänga med på något som det är nu. Fasen alltså.

Nej nu ska jag kurera mig med massor av juice, honungste och film!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: mammen

Du ska se att det vänder snabbt nu. Med sååå snygga naglar blir man bara frisk direkt. Självklart måste du med ut och svira......:)

Lycka till!

2011-01-07 @ 15:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0