Tappade rösten och hittar den inte igen...

Att vara tillbaka från semetstern och börja med kort vecka är skönt. Det är lugna dagar och man sysslar lite med ditt och lite med datt.

Något som inte var riktigt kul var att jag tappat rösten. Jag har kännt av halsen i två dagar nu men igår blev det värre. Jag kände på mig att det skulle bli såhär, men hoppades innerligt på att det inte skulle komma så fort som det gjorde. Jag var helt ok hela förmiddagen, och när den sista arbetstimmen kom hostade jag till och så hade jag en redig rosslig whiskeyröst. Fasen.

Jag vet att man ska vila, dricka varmt och så vidare och så vidare. Men nu tas det gladeligen emot tips på vad mer jag kan göra för att få tillbaka rösten igen!

Tips, tricks eller förslag på vad jag kan äta, allt är välkommet!




Min röst säger: Snälla, jag är helt fast härinne, hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Ove Wallberg

Hä va inte lätt. Whiskey är nog inte bra, men kan vara bra på annat sätt. Om det är katarr så prata lite, stämbanden behöver vila.

Jag tror på glass, varmt honungsvatten eller vitlöksmjölk. Kanske finns det några kuckelgummor eller kuckelgubbar där i Bangkok som vet på råd. Det verkar som om mormor har samma recept som jag, eller om det var tvärtom.

Kram

Moffen

2011-01-06 @ 12:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0