Vy från ett luftslott och thaibröllop

Japp, det är offeciellt. Jag är inne i en KENT-period igen.



Just nu rullar Vy från ett luftslott, Dom andra, Pärlor och Ingenting konstant på spellistan. Och med konstant vet de som känner mig att det är verkligen konstant. Om och om igen. När andra vanligtvis lessnat så spelar jag låtarna tio gånger till. Minst.

Lördagen var en annorlunda dag.

Det var inplanerat ett thaibröllop kl 18.00 till sent och jag hade inte höga förväntningar. Nu var det så att vi inte skulle vara med på själva bröllopsceremonin utan på mottagningen med middag på kvällen. Det jag fick höra om dessa tillställningar var på ett ungefär "du ger dem ett vykort med pengar och sedan super vi resten av kvällen".

Jag, Anders och Marcus x 2 tog en taxi från Sutthisan. Finklädda, fipplandes med vykort och hungriga. Med vägbeskrivningen på ett litet kort lyckades vi till slut ta oss till partyt. Alla var så fina, och bruden var galet vacker. Massor av folk, släktingar och vänner. Nästan halva kontoret var där och firade.

Det visades bildspel, hölls tal och musiker bytte av varandra medan det serverades mat och dryck. Vi fick ett eget så kallat "Farang-table", det vill säga "utlänningarnas bord". Det gick mer dryck än mat på vårt bord. Så snart man druckit upp sitt glas så ersattes det av ett nytt, ibland hann man inte ens avsluta det första förrän de bytte ut det mot det andra. Och ju senare det blev desto oftare kom glasen med whiskey-soda.

Så medan kareoken satte igång började också det riktiga minglandet medan vissa åkte hem. Vi stannade inte så länge. Vissa av oss var riktigt hungriga fortfarande och det hade planerats in pizza, så vid tio-tiden lämnade vi festen för en annan. Med bara fem minuter från Khao San Road var kvällen given. Vi mötte upp med fler från kontoret och så satte kvällen igång på riktigt. Många skratt blev det innan man åkte hem med ringande öron och lyckligt ovetande om skavsåren man fått.

Jag tror jag sov till halv tre dagen efter, och då blev det banne mig frukost i sängen med en film. Söndagar ska ju faktiskt vara vilodagar och så blev det för mig. Jag tog tag i tvätten och lite städning men utöver det låg jag vid datorn med en film eller lite surfande hela dagen. Skönt!

Nu är det måndag och ny vecka, åter till jobbet och vardagen. Vi har ju faktiskt fått finbesök av vårt IT-team bestående av Jim och Martin. Tjohoo vad det ska fixas och trixas de här dagarna!

Nej, nu börjar det bli dags att kolla väskan och dra sig mot kontoret om en stund.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0