En svajande vecka

I torsdags hände något speciellt. En jordbävning på gränsen mellan norra Thailand och Burma kändes hela vägen till Bangkok. På kontoret på 27:e våningen kändes det lite mer. Plötslig yrsel spred sig bland oss, och många roliga reaktioner dök upp.

Medan en allvarligt började fundera på om han kanske var full trodde en annan att han var på väg att svimma. Någon annan visste inte om han varit på väg att somna och argumenterade med sig själv om han var trött eller inte, och ännu en trodde någon drogat honom.

Efter några sekunder av förvirring såg sig alla runt och vi insåg att det var hela byggnaden som svajade. Som att stå på en färja, man känner tydligt hur det gungar, men inte så farligt att man tappar balansen.

Hur som helst gick allt bra. Det var snabbt över och allt kunde återgå till det normala. Jag är glad att det inte blev mer än så.



För övrigt har vi fått finbesök. Vår säljare på mäklarsidan stannar lite mer än en vecka och vi på supporten kommer passa på att fråga, diskutera och lära oss av henne. Det kommer bli en spännande vecka och förhoppningsvis massor av skratt och ny kunskap.

Under helgen har det snarare varit mysbrallan på, tecknarblocket i knäet, godsaker på bordet och 2 tv-serier och 2 filmer att plöja igenom. Av någon anledning har jag svårt att slappna av igen. Så efter diverse försök med sömn, mat och motion så hamnar jag i soffan. Medan drama och intriger utspelar sig på datorskärmen låter jag pennan gå och det slutar med att jag har ritar ett flertal porträtt. Jag bara försvinner. Slutar tänka. Och det är så skönt att göra det ibland.



Sedan har jag diskat också. Det är bra.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0