The Big Mango

Tiden rusar. 9 månader här i Bangkok, staden som kallas The Big Mango, nu är det mindre än en vecka tills jag åker hem på snabbvisit.

Veckorna har varit galna, roliga, stressiga, fyllda av skratt och vänskap.

Dagarna har skiftat lika mycket som vädret. Från ösregn och åska till kyla till stekande värme och klarblå himmel. Oförutsägbart och spännande, beroende på hur man ser det.

Jobbet har skiftat mer från timme till timme, en lugn morgon kan övergå till något helt annat, och snabbt snabbt ska det lösas, fixas och trixas. Ibland känns det som att vi springer runt och släcker små gnistor som skulle kunna blir bränder. Det gäller att hålla både öron och ögon öppna. Men samtidigt är det kul, för vi ser till att allt blir bra, att allt ordnar sig för alla inblandade.

Magen pirrar en aning när jag tänker på allt roligt jag ska få göra när jag kommer hem till Sverige. Köra bil, äta mammas mat, softa i soffan och gosa på katten, träffa alla underbara vänner och familjen, åka på dagsturer till stan och smultronställen, andas in den friska svenska lantluften och njuta av livet. Mer än två veckor blir jag hemma och det ska bli fantastiskt kul.



Hejdå Bangkok, jag längtar efter att få sakna dig. Hej Sverige, nu ska det frossas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0