Lazy day in a still (freaky) hot Bangkok





Jo, lata dagar, riktigt lat helg.

Sitter hemma med trasselhår uppsatt i knut, mysbyxor och ingen lust att kliva utanför dörren för en annan anledning än mat. Jag har plöjt igenom massor av tv-serier, några få filmer, tecknat lite, sovit en massa, läst en del, tänkt en del.

Det börjar bli dags att boka den där biljetten hem, väntar på att få mina efterfrågade dagar godkända av chefen så jag kan ta min tur hem till Sverige. Förhoppningsvis redan imorgon.

Att få sig en ledig dag på tisdagen är som en dröm, inga planer som alltid annars, men vet att det kommer vara grymt. Dagarna nu är varma. Närmare 40 än 30 grader varmt och också det är en av anledningarna till att hålla sig inomhus. Så vi får se vad som händer på tisdagen. Förhoppningvis något skoj någonstans där det finns någon typ av luftkonditionering. (Märker att jag inte har speciellt höga krav på mina dagarn nu... men i den här värmen orkar man inte annat, faktiskt!)

Så, åter till latandet. Behöver sova, det är en arbetsdag imorgon också, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0