Några suddiga dagar



Måndagen började alldeles finfint. Jo, verkligen, det var bara en vanlig dag på jobbet och sådär.

På tisdagen vaknade jag med lite ont i halsen. Inget att bry sig om tyckte jag och knatade som vanligt till jobbet. Tji fick jag då allt från yrsel, nysningar, hosta, snuva, rinnande ögon, huvudvärk till slutligen feber kom över mig några timmar senare. Att jobba fanns inte på kartan och vid lunch traskade jag hem för att bli sängliggande i dagar. Frossa och feber hela natten.

Det var längesedan jag var såhär, kommer inte ens ihåg hur det var. Att åka nedför hissen, ta en liten rulltrappa, köpa lite vatten och en macka och sedan tillbaka igen på 15 minuter gjorde mig genomsvettig och svimfärdig på onsdagen. Inte redo för vardagen det vill säga.

Idag är det torsdag. Mitt hem ser ut som en svinstia, jag har bara rört mig utanför lägenheten för att hämta pizzan jag beställde hem. Mamma blir arg om jag inte äter och tar hand om mig. Idag har jag plöjt 4 filmer, alla från min plats i sängen. Tecknat lite pga rastlöshet, chattat lite för att jag saknar mina vänner omkring mig. Energin räcker inte till mer.

Imorgon ska jag städa, duscha och köpa färsk frukt. Imorgon tänker jag ha energi till att dunderkurera mig själv. Imorgon ska jag ta de där små stegen mot att bli frisk igen.



Världen klarnar lite, tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0