Grattis pappa, ses snart igen!

 
Efter några sköna dagar i storstan för päronen bar det på självaste fars födelsedag av hem mot Svea rike igen. Glada som alltid efter en mysig semester fylld av sol, kramar, glass och nya upplevelser.
Grattis på födelsedagen pappa och vi ses snart igen! (Garanterat redan till sommaren)
 
Nu har jag själv tre dagar kvar av semesterlugnet och jag har redan ikväll avslutat läsandet av 438 dagar, en fantastiskt intressant bok av Johan Persson och Martin Schibbye.
Den påminde mig om tre saker.
 
- Den första hur viktig yttrandefriheten är och hur stor vikt ordet har, att något vi tar för givet inte är så självklart i alla delar av den värld vi lever i är skrämmande och jag är imponerad av resan de gjort och vad som kommit ur den. Mer kommer hända i framtiden.
- Den andra punkten är hur man aldrig ska förlora hoppet i även svåra situationer, de har suttit fängslade och berövats rättigheter som att tänka, tala och känna fritt. Något man själv inte riktigt kan referera till men något jag känner igen mig i är att vara "fängslad" med sina egna tankar och att man aldrig ska låta dem bli mörka hur än mörk världen omkring en är, att man ska kämpa och alltid låta hoppet ha en stor del i ens tankar för att inte tappa fotfästet.
- Den tredje och sista är att jag påmints om hur många jag har omkring mig som älskar och stöttar mig, ännu en sak man kanske ibland tar för givet och inte inser förrän i svåra stunder. Jag kröp ned i Akes famn medan han lyssnade på musik just när jag avslutat boken och lät mig bara känna honom omfamna och älska mig, obehindrat och oändligt.
 
Jag kan varmt rekommendera boken, en inspirerande resa som får en att själv vilja kämpa för mänskliga rättigheter och yttrandefriheten.
 
Inom några dagar kommer fler bilder som sammanfattar slutet av semestern. Nu ska jag börja med att slappna av, rensa huvudet på allt vad det är och bara njuta av tillvaron för att kunna komma tillbaka till jobbet helt fri från stress och tokiga tankar.
 
Imorgon är en ny dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0