Sista semesterdagen

Efter att ha sovit mellan 12-13 timmar (puuh..!) så vaknade vi rätt slöa och ovilliga till att göra något av dagen överlag. Men efter lite frukost insisterade jag på en tur till parken. Vi började med att gå ett varv, det känns stort men är ca 1,8 km långt att gå runt, därefter hyrde vi 2 cyklar för 40 bath/cykel och rullade runt 2 varv till. Mysigt.
 
Det har varit en grå dag i Bangkok idag, frisk, lite duggregn som för att rensa luften. Mycket har det varit som jag varit tvungen att fundera över hur jag vill göra, idag var en dag för att rensa tankarna, släppa allt tjafs i mitt eget huvud och bara fokusera på att hålla huvudet högt och fortsätta framåt.
Efter lite thaimat kröp vi ned i soffan med en film och lite mintchoklad, jag har läst ut tidiningen Hunger och sitter nu och klurar på allt från vad jag ska ha på mig imorgon till om jag ska skaffa en kalender för att komma igång med både träning, mat och thailektioner. Mycket är det man vill förbättra. Helst på en sekund, så bråttom hela tiden, men får ta ett steg i taget som vanligt.
 
Jag var på den årliga hälsokollen igår som anordnas av företaget. De testar allt möjligt och skriver ned siffror och mäter upp att allt är normalt. En av de kanske 10 personer jag fick träffa tyckte det var kul att jag inte kunde thailändska ännu, en annan sa åt mig att jag behöver gå ned i vikt, annars var de väldigt professionella. Ake hade roligt åt mig medan han väntade i soffan utanför att jag inte kunde kissa för kissprovet. Jag fick sitta utanför och dricka 5 glas med vatten efter att jag var klar med alla andra tester och vänta på att kunna avsluta hela undersökningen med att kissa i en kopp. Jag lyckades, men jaja, nu är det bara att vänta på "boken" med slutresultatet av alla tester som skickas till kontoret om nån vecka.
 
För att avsluta semesterns alla besök kommer en liten bildavslutning. Mor och far fick ju åka upp på 55:e våningen och ta en drink och titta på utsikten. Staden blir både så stor och liten på samma gång, men det är vackert. Dessutom såg Ake ut som en miljon kronor, han är så söt när han snyggar till sig ;)
 
Tack för 2 underbara veckor, vi ses till sommaren mappa!
 
 
Sådär ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0